niedziela, 12 grudnia 2010

Mistrz

Przed śmiercią powiedział, że pojawiło się okno szansy. Budda może pomóc jedynie tym, którzy szukają oświecenia. Kiedy okno przemija, szansa przepada. A jeśli okno się jeszcze nie pojawiło, wtedy wysiłek idzie na marne. Co oznacza zdanie: Jestem skłonny przemienić się w kamienny most na 500 lat i znosić wiatr oraz deszcz? Nim jeden z uczniów Buddy został mnichem, napotkał piękną dziewczynę i zakochał się w niej. Budda zapytał go: Jak bardzo ją kochasz? A on odpowiedział, że przemieniłby się w kamienny most i zniósł 500 lat wichrów, 500 lat w słońcu i 500 lat w deszczu życząc sobie jedynie aby owa dziewczyna przeszła po moście.
Mistrzu. proszę, powiedz mi, że mam tyle szczęścia aby zacząć moje życie od nowa. Proszę powiedz mi. Czy naprawdę mogę liczyć na nowy początek?
Idź! Umarli pozwolą przejrzeć na oczy żyjącym. Serce tęskniące za przeszłością jest nieosiągalne. Serce tęskniące za teraźniejszością jest nieosiągalne. Serce tęskniące za przyszłością jest nieosiągalne. Przyszłość staje się teraźniejszością. Teraźniejszość przeszłością. Nie doszukuj się w sercu połączenia między trójką! To co nieosiągalne, nie przemawia o tym co zrealizowanym być może.

Brak komentarzy: